sobota, 7 grudnia 2013

13. DIY - Jak wyczyścić srebrną biżurerię?

Cześć.

 

Robiąc przedświąteczne porządki dotarłam do mojej szkatułki z biżuterią. Odnalazłam w jej czeluściach zapomniane przeze mnie kolczyki i przewieszki. Oddzieliłam te, których już na pewno nosić nie będę. Część oddałam siostrze, resztę zostawiłam. Może jak będę miała córkę, to będzie miała ochotę pobawić się świecidełkami.

Do noszenia zostawiłam tylko srebrną i złotą biżuterię. Co prawda ze złota mam tylko jedne kolczyki.

Część niestety trzeba oddać do naprawy, część wystarczy tylko wyczyścić. Jak wiadomo nienoszone srebro ciemnieje. Przyczyną tego faktu jest zanieczyszczenie powietrza związkami siarki. Srebro najpierw ciemnieje, matowieje, później pokrywa się rudymi plamami.

 

Na pozbycie się tego paskudztwa jest kilka sposobów. 

  • Można oddać do złotnika, aby fachowo wyczyścił. 

  • Można kupić specjalny płyn do mycia srebra.

  • Można zastosować sodę.

  • Można też użyć pasty do zębów, byle nie miała w sobie granulek, które mogą uszkodzić powierzchnię biżuterii.


Ja użyłam tej ostatniej metody, bo pastę do zębów zawsze mam w domu. Nawilżyłam kolczyki a następnie wcierałam w nie pastę do zębów. Po osiągnięciu zadowalającego efektu wytarłam kolczyki czystym ręcznikiem.


Tak wyglądały przed myciem:


czyszczenie srebra

szyszczenie srebra

 

 

A tak już po. Czyste, błyszczące i gotowe do nałożenia:


czyszczenie srebra

Różnica jest, prawda?

Pozdrawiam


Anka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz