czwartek, 29 maja 2014

Lista książek do przeczytania.


książki które powinieneś przeczytać

Cześć.

Z biegiem czasu zauważyłam, że wszelkiego rodzaju listy ułatwiają życie. 
Lista zakupów - nie kupuję tylu nadprogramowych rzeczy, lista spraw do załatwienia w danym dniu - robię wszystko po kolei  i nie mam problemu z tą myślą, że "coś miałam zrobić, ale nie pamiętam co". W pracy też robię listy: lista zadań od szefa, lista rzeczy, z którymi muszę zadzwonić i tym podobne.



Dlaczego więc, nie zrobić listy książek do przeczytania? 
Lubię buszować między półkami w empiku, czytać wszystkie zestawienia Najlepszych/najciekawszych książek, mam też kilka pozycji które chciałabym przeczytać z różnych powodów. Dlatego powstała ta lista, żeby mieć wszystkie książki w jednym miejscu. Już przecież doszliśmy razem do wniosku, że listy są dobre;) Są tu tzn klasyki i książki bardziej ambitne, jak i też moja ulubiona fantastyka.

1. Sto lat samotności - Gabriel Garcia Marquez

 Na ten tytuł natknęłam się przeglądając zestawienie książek, jakie powinniśmy przeczytać przed śmiercią. Nie wiem o czym będzie ta książka, nie czytałam opinii innych. Mam nadzieję, że jej treść okaże się przyjemną niespodzianką.

2. Pachnidło.Historia pewnego mordercy. - Patrick Suskind

Oglądałam kiedyś film "Pachnidło" nakręcony na podstawie tej książki. Pamiętam, że był.. trochę szokujący, dlatego chętnie przeczytam jego pierwowzór.

3. Bracia Karamazow - Fiodor Dostojewski

Klasyk rosyjskiej prozy. Jedną z nielicznych lektur, które uważałam za ciekawe będąc w liceum była "zbrodnia i kara" Dostojewskiego. Nadszedł najwyższy czas, aby przeczytać kolejną jego książkę

4. Dracula - Barm Stoker

Wampiry niedawno przeżywały swoją drugą młodość. Dziewczynki piszczały oglądając sagę "Zmierzch", trochę starsi woleli "Czystą krew" . 
Hrabia Dracula to pierwowzór wampirów, więc głupio nic o nim nie wiedzieć.

5. Imię róży - Umberto Eco

Kolejna książka na podstawie której nakręcony został film. Kiedyś próbowałam nawet ją przeczytać... w gimnazjum. Ni jak mi nie podeszła. Po tych kilkunastu latach w końcu dojrzałam do tego, by zrobić drugie podejście.

6. Władca much -William Golding

Do przeczytania tej książki zachęcił mnie opis ze strony lubimyczytac.pl, zarówno ten oficjalny, jak i opinie czytelników.

7. Czarne oceany - Jacek Dukaj

Dużo dobrego słyszałam o twórczości Jacka Dukaja. Dzięki tej pozycji chcę zacząć przygodę z światem jego książek.

8. Księga jesiennych demonów - Jarosław Grzędowicz

Mimo, że "Pana Lodowego Ogrodu" przeczytałam około pół roku temu, to dalej jestem pod wielkim wrażeniem tej powieści. "Księga jesiennych demonów" będzie kolejną książką Grzędowicza jaką przeczytam.

9. Lewa ręka Boga -Paul Hoffman

Tę książkę od dłuższego czasu mam w zakładkach w przeglądarce. Nie pamiętam co skłoniło mnie do tego, że ją zapisałam. Jak już przeczytam "Lewą rękę Boga" dam znać jakie były wrażenia.

10. Pochłaniacz - Katarzyna Bonda

Nie znam autorki, nie wiem o czym ma być ta książka. Mam ochotę ją przeczytać z jednego powodu. Tak na prawdę głupiego.. mam znajomą, która nazywa się tak jak autorka.



Chcę do końca roku przeczytać całą listę. Wierzę, że mi się uda. Będę na bieżąco dzielić się postępami i recenzjami.




Kolorowych snów.

Anka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz